søndag 20. februar 2011

Mobbing

ett forferdelig ord og forferdelig å oppleve.... noen av oss har no kjent det på kroppen og veit hva det er. jeg lurer bare på hvordan man kan stoppe det.?

1. bøter.. la det svi å mobbe. la foreldrene få betale for hvordan de har oppdratt ungen sin(til å bli en mobber) ett forslag jeg leste var å gi førstegangsmobberen en bot på 10 000 og øke med 5 000 pr gang seinere. å la de svi på lommeboka er en god ide synes jeg. for min egen del klarte jeg selv å stoppe mine mobbere ved a gi de så mye juling at 2 av de gikk over på den andre sia når de møtte meg. vel de tvang meg til å gjøre noe som jeg ikke liker. det skulle ha vært unødvendig å utøve vold imot mine mobbere, det var vel egentlig lærerne´s ansvar.

nettmobbing.
den eneste måten å stoppe det på i bloggsammenheng er at alle som svarer må registrere seg. da registreres IP adressen og man kan lett finne ut hvor det kommer ifra. igjen bot på 10 000 og øke med 5 000 pr gang. eventuelt sperre den IP adressen for x mnd eller år, alt etter hvor grovt det er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar